פתח תפריט ניווט

קטגוריות ראשיות

054-6988559

טפטים לחדרי ילדים  - מדברים אל הקיר

חדר הילדים הוא אחד הוא אמנם מקום המשרת את הילד לשינה ומשחק אבל במקרים רבים יכול לשמש גם כמקור לימודי בלתי נגמר כמו חפצים רבים בחדרו. לאחר מחקרים רבים כל הורה מתחיל יודע שבשלבי ההתפתחות הראשוניים של התינוק המתרחשים מהולדתו של ועד לגיל חמש-שש לערך הילד מתפקד ממש כספוג ידע אנושי.

על כן, במיוחד בשכבות הגילאים הללו, כמויות הידע ומאגרי הידע הניתנים לקליטה על ידי הקטנצ’יק שלכם הם כמעט בלתי נדלים. אבל איך קשורים לכל אלה טפטים לחדרי הילדים?

 

החודשים הראשונים: פיתוח המוטוריקה העדינה

או בעברית, חיזוק השרירים וחיזוק פעילות השרירים בעלי שטח קטן בגוף הילד. עם חודשי חייו ואפילו ימי חייו הראשונים של התינוק הוא מגלה את העולם ואת החושים שלו באמצעות חוש הראיה, הטעם, המישוש, השמיעה והריח, אולם החושים החדים ביותר של התינוק בתחילת חייו הם חוש השמיעה, המישוש ולאחר מכן הראיה. בשלבי התפתחותו הראשוניים של התינוק הוא מסוגל לזהות כמות מוגבלת של צבעים, הכנסת צבע ודמויות אל החדר יעודדו את קצת התפתחות החוש הזה ויגרו את סקרנותו הטבעית של הילד.

 

ניתן למצוא טפטים לחדרי ילדים בהתאם למין התינוק והעדפות ההורים, בהתאמה לעיצוב החדר וכן הלאה. המגוון הקיים בתחום של טפטים לחדרי ילדים הוא בלתי מוגבל ומאפשר עיצוב בהזמנה אישית על ידי בחירת תמונה או ויז’ואל לפי רצונכם.

 

ניתן להתאים וילונות לחדרי ילדים בעיצובים מיוחדים ומרשימים והכל בהתאם לטפט של חדר הילדים. אפשרויות העיצוב והשילוב בין וילונות וטפטים הוא רחב ומגוון.

 

לקראת שנה ואילך : הפיתוח השפתי וזיהוי הדמויות

הדיבור על התמונות והצבעה על הדמויות וקריאה בשם התמונה של הטפט יתרמו לפיתוח השפתי ויכול הדיבור של התינוק. היכולת לזהות את הדמויות הסטטיות שבחדר במיוחד אם אותן דמויות הן תמונות המזוהות עם המציאות היומיומית של הילד כמו בעלי החיים, דמויות של ילדים, כלי תחבורה, ואפילו צעצועים, אותם ניתן לראות בחדרו של הילד.

 

הכנסת המציאות בצורה צבעונית נעימה אל חדרו של הילד, לא זאת בלבד שיתרמו ליכולת השפתית שלו אלא יביאו את מציאות העולם שבחוץ בצורה נעימה אליו הביתה ויעזור לו בשלבי גילוי העולם האמיתי מחוץ לבית. זיהו אותם פריטים ודמויות באופן דינאמי יגרו גם את חוש החקרנות ומציאת הדומה.

 

הצעה לפיתוח וחידוד החושים- תוכלו להפנות את תשומת ליבו בתור התחלה ולומר : “תראה, הנה כלב/פרח/פרפר/חתול כמו על הקיר של החדר.”

 

עידוד הקריאה ועידוד הדמיון אצל הילד- קיר קיר ספר לי סיפור…

קיר המספר סיפור או שיר, הוא אופנה חדשה ומומלצת בתחום טפטים לקירות חדרי ילדים, טפטים לקיר חדרי ילדים בסגנון זה מתאים גם לילדים גדולים יותר וניתנים לעיצוב משולב של קטע שירה או סיפור באמצעות ציורים ומילה כתובה. טפט קיר זה יחשוף את הילד לעולם השירה והסיפורים יעודד את אהבתו לקריאה וידע ויעודד את לימוד הקריאה. ילדים הם סקרנים מטבעם ולא יעבור זמן רב עד שהם יגיעו בעצמם וישאלו אתכם: “אמא/אבא, מה זאת האות הזאת?” 

 

כדי לקדם את עידוד הקריאה עברו על כל אותו במילה מסוימת ואימרו אותו בקול, חלקו אותה להברות ושחקו את משחק הברה במחי כף, שאלו את הילד כמה הברות יש במילה אותה קראתם ובהמשך הציעו לו ללמוד איך לכתוב את המילה הזאת בכוחות עצמו.

 

קוראים וסופרים על הקיר

לימוד חוויתי,לימוד עם חיוך באמצעות משחק, יותר מכך, לימוד חוויתי על קיר החדר יעודד את הילד לאהבת הלימודים והידע ויעזרו לו בשלבי ההכנה לכיתה א’ ובבית הספר עצמו עם הכרת החומר הנלמד עוד מימי ילדותו הצעירים יותר עם זיהוי האותיות והמילים השונות.

 

קיר חשבון חוויתי הוא גם טפט שיכול לעזור לילד לאהוב חשבון וללמוד באופן חוויתי הפיכת הספרות לדמויות ופרצופים יעודדו לשאילת שאלות ולאחר מכן גם את יכולת הספירה, ציור עם מספר פריטים דומים באופן מפוזר יעודדו את הילד לספור ולמנות באופן מהנה. 

 

אז מי אמר שזה כל כך נורא לדבר אל הקיר?

 

no-lazy